100%NL is het radiostation voor de beste Nederlandstalige muziek, met hits van artiesten zoals Suzan & Freek, Marco Borsato en Snelle. Het station bereikt een breed publiek, van jongvolwassenen tot gezinnen, die genieten van herkenbare, vrolijke en toegankelijke muziek. 100%NL biedt een warme sfeer en loyaliteit onder luisteraars, wat het een krachtig platform maakt voor adverteerders die zich richten op Nederlandse consumenten.
Adverteren op 100%NL? Zo werkt dat!
- We gaan met elkaar brainstormen over het doel van de campagne op 100%NL; wat willen we ermee bereiken?
- We maken gezamenlijk een campagneplan. Dat wil zeggen dat we je onafhankelijk adviseren over de campagneduur, creatie, uitzendfrequentie en commerciallengte.
- Wij zijn een onafhankelijke producent. Dat wil zeggen dat we jou helpen met het maken van de radiocommercial, het creëren van een sterk campagneplan en je in contact brengen met 100%NL. Daar kun je aan de hand van jouw mediaplan en radiocommercial de zendtijd zelf inkopen. Uiteraard begeleiden we dit proces goed.
- Onze tekstschrijvers gaan ondertussen aan de slag met een eerste voorstel voor een script;
- We gaan het script in overleg met jou finetunen;
- We gaan de voice-over(s) selecteren;
- De stemmen gaan aan de slag met inspreken;
- Wij gaan de ingesproken audio voorzien van muziek en effecten;
- Tada! Je krijgt het eerste resultaat direct toegestuurd;
- Eventueel gaan we aan de hand van jouw feedback aan de slag met aanpassingen;
- Is de commercial klaar? Dan leveren wij hem aan bij 100%NL.
- De campagne kan volgens het campagneplan starten. Uitzenden maar!
Samen brainstormen?
Dit zijn de voordelen om te adverteren op 100%NL
Het uitzenden van reclames op 100%NL kan een succesvolle toevoeging in je mediaplan zijn. Hier zijn vijf redenen waarom:
- Gerichte doelgroep: 100%NL richt zich op Nederlandstalige muziek, entertainment en lifestyle. Hierdoor trekt het een breed publiek dat voornamelijk bestaat uit Nederlanders van 25 tot 54 jaar. Dit is een waardevolle doelgroep, het gaat vaak om om mensen met koopkracht die beslissingen nemen over aankopen binnen het huishouden. Ideaal voor de retailer dus!
- Piekmomenten: 100%NL wordt veel beluisterd tijdens dagelijkse routines zoals tijdens het werk en huishoudelijke taken. Dit betekent dat jouw radiocommercial vaak wordt gehoord tijdens momenten waarop er actief geluisterd wordt en men ontvankelijk is voor nieuwe informatie.
- Emotionele band: Luisteraars van 100%NL zijn loyaal en voelen zich verbonden met de zender door de focus op Nederlandstalige muziek en herkenbare programma’s. Deze emotionele betrokkenheid maakt radiospots krachtiger en geloofwaardiger, omdat mensen eerder geneigd zijn te vertrouwen op merken die adverteren in hun favoriete media.
- Miljoenenpubliek: Ruim 1,7 miljoen luisteraars stemmen wekelijks op 100%NL af. Met name jonge vrouwen en gezinnen met een kind weten de zender goed te vinden.
- Flexibele mogelijkheden: Een radiospot opnemen voor 100%NL vergt creativiteit, want de mogelijkheden zijn eindeloos. Wij helpen je hier graag bij. Wat dacht je van een bekende Nederlandse influencer of artiest die jouw radiocommercial inspreekt? De mogelijkheden zijn eindeloos.