Meeliften op groeiend succes? Dan zit je goed bij JOE, één van de nieuwste radiostations in Nederland. De zender richt zich op een breed publiek met een mix van muziek uit de jaren ’80 en ’90. Madonna, Phil Collins, Bon Jovi en Bruce Springsteen: je hoort ze er allemaal. Met een energieke en gezellige sfeer weet JOE de groeiende doelgroep aan zich te binden en vast te houden, vooral onder volwassenen die houden van nostalgische hits en feelgood radio. Adverteren op JOE biedt je de kans om een positieve merkervaring te creëren, waarbij de boodschap wordt gehoord door een betrokken en diverse doelgroep.
Adverteren op JOE? Zo werkt dat!
- We gaan met elkaar brainstormen over het doel van de campagne op JOE; wat willen we ermee bereiken?
- We maken gezamenlijk een campagneplan. Dat wil zeggen dat we je onafhankelijk adviseren over de campagneduur, creatie, uitzendfrequentie en commerciallengte.
- Wij zijn een onafhankelijke producent. Dat wil zeggen dat we jou helpen met het maken van de radiocommercial, het creëren van een sterk campagneplan en je in contact brengen met het salesteam van JOE. Daar kun je aan de hand van jouw mediaplan en radiocommercial de zendtijd zelf inkopen. Uiteraard begeleiden we dit proces goed.
- Onze tekstschrijvers gaan ondertussen aan de slag met een eerste voorstel voor een script;
- We gaan het script in overleg met jou finetunen;
- We gaan de voice-over(s) selecteren;
- De stemmen gaan aan de slag met inspreken;
- Wij gaan de ingesproken audio voorzien van muziek en effecten;
- Tada! Je krijgt het eerste resultaat direct toegestuurd;
- Eventueel gaan we aan de hand van jouw feedback aan de slag met aanpassingen;
- Is de commercial klaar? Dan leveren wij hem aan bij JOE.
- De campagne kan volgens het campagneplan starten. Uitzenden maar!
Samen brainstormen?
Dit zijn de voordelen om te adverteren op JOE
Het uitzenden van commercials op JOE Nederland kan een succesvolle toevoeging in je mediaplan zijn. Hier zijn vijf redenen waarom:
- JOE groeit: Steeds meer mensen weten JOE te vinden, en dit zijn niet alleen maar 40-plussers, integendeel. Ook jongeren waarderen de ‘all the way’ classics van JOE. Je kunt dus relatief goedkoop meeliften op een groeiend succes en een enorme potentie.
- Bereik de veertiger: JOE leent zich er bij uitstek voor om de veertiger te bereiken, een zeer koopkrachtige doelgroep die weloverwogen consumeert. Veertigers die middenin het leven staan, alles op de rails hebben en daarnaast veel ruimte hebben en maken voor gezinsleven.
- Nostalgische aantrekkingskracht: JOE Radio speelt een unieke mix van muziek uit de jaren ’80, ’90 en hits van nu, waardoor het een luisteraarsgroep aantrekt die waarde hecht aan herinneringen en nostalgie. Dit creëert een sterke emotionele band met de doelgroep, wat de effectiviteit van de campagne vergroot.
- Stabiel luistergedrag: De 40-plusser is vaak minder geneigd om van zender te wisselen en is daardoor een stabiele doelgroep. Deze luisteraars hebben een sterke voorkeur voor vertrouwde merken en gewoontes, wat een uitgelezen kans biedt om merkloyaliteit op te bouwen via herhaling.
- Gevoel voor kwaliteit: De doelgroep van JOE zit in een fase waarin ze waarde hechten aan kwaliteit boven kwantiteit. Ze zijn minder geneigd om impulsieve aankopen te doen en focussen zich liever op langdurige waarde, zoals investeringen in duurzaamheid, gezondheid, mobiliteit en comfort. Dit maakt JOE ideaal voor merken die producten en diensten op lange termijn willen positioneren. Tip: laat een radiocommercial maken voor JOE, die precies op dit gevoel inspeelt.