Adverteren op 3FM

Adverteren op NPO 3FM

NPO 3FM is het radiostation voor de jongere generatie, met een energieke mix van pop, indie en alternatieve muziek. Het station biedt jaarlijks spraakmakende programma’s zoals 3FM Serious Request en heeft een levendige sfeer die zich richt op muziek, cultuur en maatschappelijke betrokkenheid. Ook staat NPO 3FM bekend als dé festivalzender. Met een focus op de nieuwste hits en artiesten spreekt NPO 3FM vooral trendsetters en creatieve geesten aan. Adverteer ook op NPO 3FM en lift mee op het sterke bereik onder jongeren en de kans om je merk te verbinden aan muziek en initiatieven die impact maken.

3fm

Adverteren op NPO 3FM? Zo werkt dat!

  • We gaan met elkaar brainstormen over het doel van de campagne op NPO 3FM; wat willen we ermee bereiken?
  • We maken gezamenlijk een campagneplan. Dat wil zeggen dat we je onafhankelijk adviseren over de campagneduur, creatie, uitzendfrequentie en commerciallengte.
  • Wij zijn een onafhankelijke producent. Dat wil zeggen dat we jou helpen met het maken van de radiocommercial, het creëren van een sterk campagneplan en je in contact brengen met NPO 3FM. Daar kun je aan de hand van jouw mediaplan en radiocommercial de zendtijd zelf inkopen. Uiteraard begeleiden we dit proces goed.
  • Onze tekstschrijvers gaan ondertussen aan de slag met een eerste voorstel voor een script;
  • We gaan het script in overleg met jou finetunen;
  • We gaan de voice-over(s) selecteren;
  • De stemmen gaan aan de slag met inspreken;
  • Wij gaan de ingesproken audio voorzien van muziek en effecten;
  • Tada! Je krijgt het eerste resultaat direct toegestuurd;
  • Eventueel gaan we aan de hand van jouw feedback aan de slag met aanpassingen;
  • Is de commercial klaar? Dan leveren wij hem aan bij NPO 3FM.
  • De campagne kan volgens het campagneplan starten. Uitzenden maar!

Samen brainstormen?

Geef een geldig e-mailadres op.

Dit zijn de voordelen om te adverteren op NPO 3FM

Het uitzenden van reclames op NPO 3FM kan een succesvolle toevoeging in je mediaplan zijn. Hier zijn vijf redenen waarom:

  1. Jonge en trendbewuste doelgroep: De doelgroep van NPO 3FM is jong, creatief en invloedrijk. Zij staan open voor nieuwe inzichten, ideeën en producten en proberen graag nieuwe dingen uit.
  2. Verbinding met muziek en cultuur: NPO 3FM is uitermate geschikt voor adverteerders in de muziekindustrie, mode of (gezonde) levensstijl. Koppel je merk aan nieuwe trends en spreek studenten en jongvolwassenen aan.
  3. Maatschappelijke betrokkenheid: De luisteraars van NPO 3FM zijn maatschappelijk betrokken en willen iets doen. Bedrijven met een maatschappelijke of duurzame focus kunnen in het bijzonder bij NPO 3FM terecht om deze bewuste doelgroep aan te spreken en te activeren.
  4. Jonge talenten: De DJ’s van NPO 3FM zijn jonge talenten die de taal van de doelgroep spreken. Geen afstandelijke presentatoren maar normale mensen die zomaar je buurjongen, eerste relatie, goede vriendin of studiegenoot kunnen zijn. Luisteraars voelen zich dus al snel verwant met de zender.
  5. Versterk je merk: Een radiospot opnemen voor NPO 3FM draagt in grote bij aan merkversterking en is in het bijzonder geschikt voor bedrijven die zich willen positioneren als jong, creatief en betrokken bij jongeren zoals mode, tech en events.
×