RADIONL is dé zender voor liefhebbers van Nederlandstalige muziek, met een mix van populaire hits en klassiekers van artiesten als Frans Bauer, Jan Smit en Django Wagner. Ook aanstormend talent krijgt een prominente plek op de populaire zender. RADIONL richt zich op een breed en trouw publiek, variërend van jong tot oud, dat houdt van herkenbare en feestelijke nummers. RADIONL biedt adverteerders een krachtig platform om een lokale, regionale en nationale doelgroep te bereiken met een sterke binding aan Nederlandse cultuur en tradities.
Adverteren op RADIONL? Zo werkt dat!
- We gaan met elkaar brainstormen over het doel van de campagne op RADIONL; wat willen we ermee bereiken?
- We maken gezamenlijk een campagneplan. Dat wil zeggen dat we je onafhankelijk adviseren over de campagneduur, creatie, uitzendfrequentie en commerciallengte.
- Wij zijn een onafhankelijke producent. Dat wil zeggen dat we jou helpen met het maken van de radiocommercial, het creëren van een sterk campagneplan en je in contact brengen met RADIONL waar je vakkundig verder wordt geholpen met het verdere inkoopproces.
- Onze tekstschrijvers gaan ondertussen aan de slag met een eerste voorstel voor een script;
- We gaan het script in overleg met jou finetunen;
- We gaan de voice-over(s) selecteren;
- De stemmen gaan aan de slag met inspreken;
- Wij gaan de ingesproken audio voorzien van muziek en effecten;
- Tada! Je krijgt het eerste resultaat direct toegestuurd;
- Eventueel gaan we aan de hand van jouw feedback aan de slag met aanpassingen;
- Is de commercial klaar? Dan leveren wij hem aan bij RADIONL.
- De campagne kan volgens het campagneplan starten. Uitzenden maar!
Samen brainstormen?
Dit zijn de voordelen om te adverteren op RADIONL
Het uitzenden van reclames op RADIONL is een waardevolle toevoeging in je mediaplan. Hier zijn vijf redenen waarom:
- Sterke binding met het Nederlandse lied: RADIONL heeft een unieke focus op Nederlandstalige muziek, wat het een krachtig platform maakt voor merken die hun boodschap willen verbinden aan Nederlandse tradities en herkenbaarheid. Dit is ideaal voor bedrijven die lokaal of regionaal actief zijn.
- Lokale, regionale of landelijke targeting: RADIONL is een landelijke zender, maar door innovatieve techniek is het mogelijk om ook in één specifieke gemeente of regio te adverteren. Dit is bij uitstek een mooie manier voor MKB’ers om zich op landelijke zender te profileren.
- Positieve en feestelijke sfeer: De vrolijke en toegankelijke programmering en muziekmix van RADIONL zorgt voor een positieve associatie met bedrijven die hier adverteren. Dit is met name effectief voor producten en diensten die inspelen op gezelligheid, familie en vrije tijd.
- Op de werkvloer: RADIONL is bij uitstek het radiostation dat aanstaat op het werk: in de bedrijfsbus, op de bouwplaats en bij de professionele aannemer. Voor bedrijven die met diensten of producten deze doelgroep willen bereiken, is RADIONL een slimme keus!
- Loyaal publiek: RADIONL heeft een sterke aanhang onder fans van Nederlandstalige muziek, die loyaal luisteren en zich sterk verbonden voelen met het station en de regio. Voor merken die specifieke groepen willen bereiken, zoals liefhebbers van volksmuziek of lokale evenementen, biedt dit een hoge betrokkenheid en effectieve targeting.