Bij CommercialDeal hebben we de afgelopen jaren niet alleen ontzettend veel geleerd over de productie van commercials; ook op het gebied van media inkoop-advies hebben we veel kennis opgedaan. Wij hebben bij alle Nederlandse radio- en televisiezenders nauwe contacten om adverteerders bij het volledige inkoopproces te begeleiden.
Inkoop.
Aan de hand van een brainstormsessie inventariseren we welke radio- of televisiezender(s) het best passend zijn bij jouw merk en doelgroep. Wil je graag landelijk adverteren? Of zet je in op een regionale strategie waarbij de regionale omroepen belangrijk zijn? Welke uitzendtijden en rotatie zijn het meest doeltreffend? CommercialDeal begeleidt je graag in dit (soms) lastige proces.
Adverteren
Zenders
Iedere radio- of televisiezender heeft een eigen kijkers- of luisteraarsprofiel. Naar FunX luisteren veelal jongvolwassenen, terwijl de publieke regionale radio- en televisiezenders meer 40-plussers aan zich weten te binden. Bij digital audio advertising kan je jouw doelgroep precies targeten. Daarom besteden we uitgebreid aandacht aan de zenderkeuze(s).
Onderhandelen
Als we de definitieve keuzes gemaakt hebben gaan wij je in contact brengen met de desbetreffende mediabedrijven. Aan de hand van het mediaplan gaan we ons er voor inspannen om de best mogelijke campagne uit te onderhandelen.
Wat kost dat?
Iedere radio- of televisiezender berekent de advertentietarieven op een andere manier. Soms wordt er een tarief per uitgezonden seconde berekend, maar vaak zijn er ook diverse pakketten met daarin een vast aantal commercials. Adverteren op een lokale of regionale zender is vaak veel goedkoper dan bij een landelijke zender. Bovendien wisselen de tarieven vaak per kwartaal, aan de hand van het marktaandeel. Aan de hand van een gesprek maken we graag een specifiek voorstel, afgestemd op jouw wensen.