NPO Radio 2 is het radiostation dat het beste van toen en nu combineert, met een veelzijdige muziekmix en spraakmakende programma’s. Het station staat bekend om iconische evenementen zoals de Top 2000, die jaarlijks miljoenen luisteraars trekt. Met een sterke focus op live interactie en diepgaande muziekkennis, spreekt NPO Radio 2 een publiek aan dat betrokken en nieuwsgierig is. Adverteren op NPO Radio 2 is een slimme keuze vanwege grote nationale bekendheid van de zender. Door de grote luisterdichtheid wordt jouw campagne gegarandeerd gehoord.
Adverteren op 100%NL? Zo werkt dat!
- We gaan met elkaar brainstormen over het doel van de campagne op NPO Radio 2; wat willen we ermee bereiken?
- We maken gezamenlijk een campagneplan. Dat wil zeggen dat we je onafhankelijk adviseren over de campagneduur, creatie, uitzendfrequentie en commerciallengte.
- Wij zijn een onafhankelijke producent. Dat wil zeggen dat we jou helpen met het maken van de radiocommercial, het creëren van een sterk campagneplan en je in contact brengen met STER / NPO Radio 2. Daar kun je aan de hand van jouw mediaplan en radiocommercial de zendtijd zelf inkopen. Uiteraard begeleiden we dit proces goed.
- Onze tekstschrijvers gaan ondertussen aan de slag met een eerste voorstel voor een script;
- We gaan het script in overleg met jou finetunen;
- We gaan de voice-over(s) selecteren;
- De stemmen gaan aan de slag met inspreken;
- Wij gaan de ingesproken audio voorzien van muziek en effecten;
- Tada! Je krijgt het eerste resultaat direct toegestuurd;
- Eventueel gaan we aan de hand van jouw feedback aan de slag met aanpassingen;
- Is de commercial klaar? Dan leveren wij hem aan bij STER / NPO Radio 2.
- De campagne kan volgens het campagneplan starten. Uitzenden maar!
Samen brainstormen?
Dit zijn de voordelen om te adverteren op NPO Radio 2
Het uitzenden van reclames op NPO Radio 2 kan een succesvolle toevoeging in je mediaplan zijn. Hier zijn vijf redenen waarom:
- Top 2000-momentum: Het jaarlijkse Top 2000-evenement trekt miljoenen luisteraars en biedt een unieke kans om jouw merk te verbinden aan een cultureel hoogtepunt. Geen radioprogramma wordt beter beluisterd dan de Top 2000.
- Kwalitatieve inhoud: De focus op muziekverhalen en inhoudelijke programma’s zorgt ervoor dat jouw boodschap wordt gehoord door een geïnteresseerd en betrokken publiek. Niet voor niets wordt NPO Radio 2 ook wel ‘de familiezender’ genoemd.
- Breed muzikaal spectrum: Met een mix van tijdloze classics en moderne, soms onontdekte hits bereikt NPO Radio 2 muziekliefhebbers van verschillende leeftijden.
- Prime time programmering: Populaire programma’s op prime-time zorgen voor een constante stroom van luisteraars gedurende de werkdag, maar ook in de avond.
- Authentieke betrokkenheid: De interactieve shows creëren een verbonden sfeer waarin jouw radiocommercial op een ongedwongen wijze wordt ontvangen.